BLOGI

Myyntikoulutus: Käytännön asiakashankinta Joensuussa 9.1.2019

Myyntikoulutus: Käytännön asiakashankinta Joensuussa 9.1.2019

Vastaako yrityksenne myyntimalli nykypäivää? Mikä olisi toimivin asiakashankintamalli teidän yrityksellenne?

Valmennus jakautuu luentoihin ja yrityskohtaisiin konsultointeihin. Luennoilta saat työkalut tehokasta myyntiä varten. Yrityskohtaisessa sparrauksessa siirrämme teorian käytäntöön yrityksessäsi.

Koulutuksen jälkeen sinulla on selkeä kuva nykypäivän B2B-asiakashankinnan käytännöistä – tiedät mitä ja miksi. Optiona olevan sparrauksen jälkeen – tiedät myös miten.

Olli IkonenMyyntikoulutus: Käytännön asiakashankinta Joensuussa 9.1.2019
Lue lisää
B(H)ack to basics!

B(H)ack to basics!

Muistaako joku vielä Aidan? Tämän yksinkertaisen myynnin ja markkinoinnin peruskehikon. Yksinkertaisuudessaan se toimii tässä ajassa paremmin kuin koskaan aiemmin! Kyse on oleelliseen keskittymisestä.

Olli IkonenB(H)ack to basics!
Lue lisää
Henkilökuvassa freelancer Markku Komu

Henkilökuvassa freelancer Markku Komu

Tässä kirjoituksessa esittelyvuoroon pääsee Konstniekalle freelancerina uusasiakashankintaa tekevä ilomantsilainen Markku Komu. Aktiivisesti ulkona liikkuvaksi ja intohimoiseksi ”mettämieheksi” itseään luonnehtiva Markku on toiminut freelancerina jo muutaman vuoden. Entinen rajojemme vartija (evp.) haluaa nyt päivätöistä eläkkeelle jäätyään edelleen hyödyntää pitkän uransa tuomaa kokemusta ja taitojaan myynnin parissa.

Olli IkonenHenkilökuvassa freelancer Markku Komu
Lue lisää
Markkinointiviestinnän keinot. Mitä käyttää, miksi ja milloin

Markkinointiviestinnän keinot. Mitä käyttää, miksi ja milloin

Perinteisesti markkinointiviestintä jaetaan neljään; mainontaan, tiedotus- ja suhdetoimintaan, myynninedistämiseen ja myyntityöhön. Karkeasti yleistäen mainonta sekä tiedotus- ja suhdetoiminta ovat pitkäjänteistä toimintaa, joilla rakennetaan yritykselle imagoa kun taas myyntityö ja myynninedistäminen tavoittelevat välittömämpää tulosta. Muutettaessa asia euroiksi asioilla on kovin erilaiset takaisinmaksuajat.

Olli IkonenMarkkinointiviestinnän keinot. Mitä käyttää, miksi ja milloin
Lue lisää
Haemme myyntineuvottelijaa vahvaan tiimiimme

Haemme myyntineuvottelijaa vahvaan tiimiimme

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän teknologiayritysten asiakashankinnan parissa. Haemme vakuuttavaa suullista ja kirjallista viestijää pitkään työsuhteeseen. Meillä työ on mielekästä, koska kohdehenkilöt arvostavat laadukkaita yhteydenottoja. Perehdytämme työhön, jota voit aluksi tehdä toimistollamme Savonlinnan Puistokadulla. Jatkossa voit tehdä työtä kotoasi. Kysy lisätietoja Olli Ikoselta 044 308 5501.

Olli IkonenHaemme myyntineuvottelijaa vahvaan tiimiimme
Lue lisää
Myyjää ei kannata lähettää sokkotreffeille

Myyjää ei kannata lähettää sokkotreffeille

Silloin kun aika on rahaa, asiansa osaavaa tapaamisten sopijaa kannattaa käyttää kolmantena pyöränä myyntitilaisuuden petaamiseen. Tupaten täysien kalenterinäkymien maailmassa lyhytkin hetki pitää hyödyntää, sillä myyjän ja ostajan kalenterit ovat yleensä niin täynnä, ettei ensipuhelulle ole aikaa. Ostettaessa tapaamisten sopimista palveluna kahden kalenterin limittämisen vaikeus poistuu ja ammatikseen soittotyötä tekevä henkilö pääsee metsästämään asiakkaan vapaata ajankohtaa.

Olli IkonenMyyjää ei kannata lähettää sokkotreffeille
Lue lisää
It’s amazing

It’s amazing

Aloin lukemaan Walk This Way -nimistä kirjaa Aerosmithistä. Kirja ei ollut hyvin kirjoitettu tai minulla on kultakalan keskittymiskyky. Ajatukset harhailivat.

”Heitetään syvään päähän ja katsotaan uiko” oli yksi niistä hokemista, joita eräässä vanhassa työpaikassani viljeltiin. Tiedostamattani olen jollain tasolla hyväksynyt ajatuksen, koska oma tuloni IT-toimeksiantoihin täytti hyvin tuon syvän pään kriteerit. Itse en palkkaisi niin heikoilla tiedoilla ketään niin vaativiin tehtäviin! (Annoin juuri mielikuvituskenkää itselleni kymmenen vuoden taakse.)

Olli IkonenIt’s amazing
Lue lisää
Laatu esiin liideistä

Laatu esiin liideistä

Myyntiorganisaatioissa haasteena on usein se, miten soittolistojen suuresta kohderyhmästä erotetaan ne, joihin kannattaa panostaa. Tämä tapahtuu liidien kvalifioinnilla, siis laadullistamisella. On kysyttävä oikeat kysymykset:

Olli IkonenLaatu esiin liideistä
Lue lisää

Kylmäsoitto on kuollut?

Tässä kohtaa en puhu lehtimyyjästä vaan juuri sinusta, niin juuri sinusta. Sinusta, jonka pitäisi ottaa luuri käteen ja soittaa potentiaaliselle asiakkaalle. Tiedät ehkä, että sinulla on juuri se tuote tai palvelu mitä asiakas haluaa, ehkä hän on jo verkkovieraillut sivuillasikin. Vaikeinta luurin nosto on siinä tapauksessa, että sinä et tiedä etkä tunne asiakasta eikä hän sinua.

Eikö olekin niin paljon helpompaa vastata sähköpostitse, vaikka vallan hyvin tiedät, että iloinen ja ystävällinen puhelu, jolla ensin tiedustelisit hieman lisätietoja ja esittäytyisit, antaisi sinulle valtavan kilpailuedun niihin viiteen muuhun nähden, jotka saivat saman e-mailin. Meilin houkutus on suuri, ja pääsisit niin helpolla. Asiakashankinnasta puhuttaessa tulee apuun ties mitkä sähköiset voimat. Fiksusti käytettynä loistavia välineitä, mutta mitä jos soittaisitkin asiakkaalle jo ennen kuin hän lähettää kaikille kilpailijoillesikin saman tarjouspyynnön?

Olli IkonenKylmäsoitto on kuollut?
Lue lisää